ni kebun getah depan umah my parents....biasanya weekend, pagi2 aku amik udara segar dan cucimata melihat kehijauan yg didpn mata kat branda... best tul.... fresh air kan..mana nak dpt masa kat kl dulu ...heh heh...mujur dapat bermaustatin kat hometown ...kos hidup pun sederhana...jauh dr hiruk pikuk..kota.... wpun xder lrt,komuter or monorail..stilll boleh mengecapi kehidupan yg baik..of course keretalah transpot utama........ eh dah jauh dr topik sebenar... actually.... kehijauan ni takkan bertahan lama ...kini ia berlalu pergi... nak tau kenapa.... cuba tengok ni

sebenarnya.... keje2 pembersihan sdg dilakukan,,, sebabnya ia akan di jadikan jalan yg menghubungkan pasir puteh ....so nanti dekatlah nak g pp... tp yg x syoknya tak dapatlahb nak hirup fresh air ...dan lagi g ak bestnyer....pagi2l lg bunyi bising 'sodok' @ jentolak membersihkan kayu2 getah.... cian my lil ones (insyirah) terpaksa tido dlm kebisingan....sabarlah sayang mama yer.... Allah bersama2 orang yg sabar.... yelah...kita yang dewasa pun tak tahan dgn bunyinya ....bila petang barulah senyap.... working hour mmg bising dan bingit.... tu belum lg bermula yang lain...pasni pasti banyak debu2 yang kan berterbangan.....isk...isk.... :(

tapi.... wujud 1 xtvt bagi orang2 lama...nak tau ???? xtvt mengutip kayu getah as kayu api..... eh!!!ada lg org guna dapur kayu...??? diorang kutip kayu api ni sbg psediaan utk guna bila buat majlis kahwin tau pe2 majlis yg memerlukan gulai kawah... pasti kayu api lh sasarannya.....
maklum jelah gol veteran masih lagi bersemangat bantu membantu bila ada sesuatu majlis... sama2 masak...kupas bwg...and so on lah.... tapi bila kita berada kat luar...rata2nya dah guna khidmat katering....yelah susah nak bergo-royong...t,mbah kwsn perumahan......
ni antara gambar masa kutipan kayu api......hehehe


tp yg sedihnya.... x dptlah nak bdiri kat beranda n irup fresh air n cuci mata dgn khijauan alam.... cuma yg pasti lepas ni tgk keta lalu lalang ..n hidu asap keta....hu...hu...hu...
tapi demi kemudahan semua kan akan ada yang perlu berkorban,.....

0 Comments