Hari ini tak semena2 kena satu penangan daripada Insyirah. Sedang meriba Naufal , si kakak sedang bermain / menghayun2 tiub pam pool dia di sebelah mama dan adik naufal .. baba dah bagi warning, jaga2 takut terkena Naufal.. mama pun dah larang tapi tidak di endahkan kakak.. Dalam masa beberapa minit, Insyirah ke belakang .. tiba2 aduhhhhhhhhhhhhh!!!! pedihnya............. sakitnya............ mencucuk kat mata ni !!! Ya Allah mama yang terkena... sakitnya. terkeluarlah juga airmata ini... huuhu...... terus ke bilik air cuci sikit mata,,,,,,,, rasa berbalam2 aje....... rasa nak marah kat kakak.. tapi mama pegi tenangkan diri kat bilik...... takutnya bila dalam keadaan bengang dan tegang, terlebih marah pula kat kakak.. so baik elakkan.. tapi geram masih ada .., huhuhu...
so lepas mata dah ok sikit, terus buat satu hukuman pada Insyirah.. disebabkan tidak mendengar larangan mama dan baba, MAMA dengan tegasnya tak bagi Insyirah pegang dan main laptop.. (masa tu dia nak main laptop) terus tutup laptop.. meraung juga kejap...... "sebab kakak  tak dengar mama , baba larang, kakak takleh main laptop mama" .

Ya Allah .. perasaan tatkala terkena tu memang takleh nak cakap,., sakit yang amat.. rasa macam nak pukul aje.. tapi fikirkan si anak tidak sengaja dan masih tidak mengerti, ku akur itu adalah ujian utk diri ini, adakah boleh bersabar dengan situasi itu? Alhamdulillah iman ku menbenteng diri ini..

karenah anak2 yang sedang membesar seperti kakak tatkala ini, memang banyak.. so kena sentiasa posisif diri ini menerimanya....

1 Comments