inilah ateh, (sedang menunggu panggilan U), baby sitter naufal dan kakak Insyirah
mama dengan che ngah duk shopping kat Econjaya, beli keperluan anak2 dan sambil2 window shopping, tgh ada sale handbag... eii cantiknya !! tergoda... tergoda... tapi........ stop!!! buat tak nampak je... budget !! budget !!!


Botak .... halussssssssssssss je !!! kalau sebut halus... naufal mesti usap kepalanya... kalau kita dari depan ke belakang, versi naufal belakang ke depan...... mudah aje budak2 mengikut........ itulah setiap tindakan  dan kata-kata kita sebagai orang dewasa  perlu ada batasan tatkala di hadapan anak-anak.. kerana mindanya mudah menyerap apa yang di dengari dan di lihat oleh mereka.. ibarat span.. kalau diletakkan di dalam air,.. menyerap air bagitulah anak-anak.....

kakak dan ucu serta ayahsu... ada pasang surutnya.... kakak sekarang dan pandai nak gaduh2 , hasil daripada pemerhatian dan pergaulan.. adoiii !!!  ..... dengan mak sedaranya dan ayahsunya tu...... tapi mama lah kena tapis dan pesan pada kakak.......

adik..... ralitnya bermain...... suka hatinya

eh.. ada juga.... ni dah nak balik dah ni.......... !!! selepas pekena aiskrim potong sebatang sorang .. kesian adik naufal... tengok aje orang lain makan.... adik tak boleh lagi... adik kena makan, makanan yang mama sediakan... tak boleh makan ikut suka.......

tips.... : sedikit masa bersama keluarga tetapi menggunakan sepenuhnya masa tersebut, lebih baik daripada punya banyak masa, namun tidak menggunakan masa tersebut untuk keluarga .

0 Comments