lamanya tak bercerita tentang anakanda berdua ni, banyak cerita2 yang nak dicoretkan sebagai rujukan masa akan datang...
cerita pertama : kakak,  2 hari lepas, secara tiba-tiba bertanya pada mama
 kakak : mama, sedap ke adik nenen?* terkesima mama sekejap, dalam hati kenapa blh keluar soalan ni...
mama : sedaplah, macam kakak dulu, kakak pun sama macam adik..
kakak : ooooooooooooooooooooo...........................

adik pula : alhamdulillah dah pandai menyebut beberapa perkataan dengan betul spt :Allah ,  Muhammad  mama, baba air, atas, kakak, pastu kalau nak mandi mesti sebut ndi, singkatan pada mandi
lagi satu, dah boleh ingat beberapa huruf hijaiyyah, kalau kita sebut aliff... dia dah sebut ba, kalau sebut ta, dia sebut tsa, kalau sebut jim dia sebut ha... seronok nya mama dan baba
lagi satu adik dah boleh ingat nama penuh dia... dulu kalau sebut Muhammad takde apa2 yang disambung tapi sekarang kalau sebut Muhammad mesti adik naufal akan sambung mcm ni :

mama : muhammaaaaaaaaaaad  ...................
naufal : ayishhhhhhhhh.. (arif )
mama : nauuuuuuuuuu...............
adik naufal sebut : faaaaaaaaaaaal..........

0 Comments